Představte si, že nakupujete v e-shopu. Třeba halenku nebo zájezd k moři.
Který web vás bude bavit?
1) Na dva tři kliknutí jste našli všechno podstatné, nakupování vás bavilo, web na vás působil důvěryhodně a hlavně přesně vystihl, co potřebujete.
2) Web je tak nepřehledný, že byste ho raději zavřeli. Našli jste tu hromadu textu a taky frází typu "dynamická firma", ale nedozvěděli jste se, z jakého materiálu je výrobek. Zaboha nemůžete najít kontakt a ty texty snad psal ponocný...
Který z webů bude mít větší zisk a více zákazníků?
Web copywriting proto není jen hraní se slovy, ale prodává. Slova fungují k tomu, aby si vás návštěvníci webu oblíbili, přes web vás oslovili (v případě prezentačního webu) nebo u vás nakoupili (pokud jste e-shopu).
Copywriting se vrhá na veškeré texty, které na stránkách vidíte - menu, popisky produktů, představení o nás, kontakt až po patičku. Také znění newsletteru nevzniklo jen tak halabala...
Jako copywriter jsem "překladatel" mezi firmou a jejich zákazníky - tak popisuju svoji práci těm, kteří se ošklíbají nad profesí copywritera. Obvykle spolupracuju s lidmi, kteří
a) jsou pohlcení vlastním projektem a potřebují rozlišit, které informace jsou důležité pro ně a které pro zákazníky,
b) se do psaní pustili sami, ale cítí, že to není ono a potřebují popostrčit,
c) radši delegují copywriting, protože vědí, co chtějí.