Copywriterské nebe: Jak to dělá Rybízák.cz

05.04.2017

E-shop Rybízák jsem našla přes inzerát, když hledali redaktora na blog. K mé smůle mi neodpověděli, zato si ale posvítím na jejich web - který jsem si během pár prokliků zamilovala! Nežít zrovna v zahraničí, okamžitě objednávám. Proč?

Plusy

1) Jasný jako Vojtěch Jasný

Doprava zdarma, to je tahák jako hrom a jako návštěvník nemáte šanci tuto informaci přehlédnout. Z první stránky hned pochopíte, co vlastně dělají, kontakt najdu okamžitě.

2) Vymazlené popisky produktů
Popisky jsou obří a popíšou vám naprosto všechno - jak rybízák pít, co k němu jíst, jak s ním vařit... a šup, prolinkují vás na svůj blog.

3) Halo, tady Petr!

Původně malý projekt s rybízovým vínem se sice rozrostl, ale neztratil svoje kouzlo - a tou je osobní komunikace. Pomrkávání na zákazníka smajlíkem, sladěný tón i s Facebookem. Atmosféra rodinné firmy jak vylitá. Jako byste nakupovali v obchodě svého známého.

Tenhle pocit ještě povzbudí další nerybízové dobroty. Žádné suché NEJOBLÍBENĚJŠÍ PRODUKTY, ale Farmářské produkty našich přátel, na které se stojí fronty. Tomu říkám produkty s příběhem, ale bez klišé.

4) Opilý blog

Co s tím rybízovým vínem? Pro pochybovače a gurmány se tu objevují recepty na víně. Blog tak rozmetá všechny pochybnosti, že se to nedá pít. Dobrý příklad, jak provázat e-shop a související obsah - jídlo funguje na lidi, potažmo vyhledávače, vždycky.

5) Copy blbinky

Rybízák luxusně vychytává cílové skupiny - láká lidi, co rádi víno, na rána bez bolehlavu... oslovuje i ty, co vaří nebo co hledají léčivé účinky. Líbí se mi rubrika Opilé recepty i rozhořčené info o používání cookies s názorem na EET.

Mínusy

  • malý font písma se obtížněji čte
  • občas chybějí čárky
  • trpný rod z popisků ještě nebyl zcela vymýcen

Verdikt

Nemám tucha, jestli je to strategie nebo přirozenost, ale věřím, že zvítězilo to druhé. Sympatický Rybizak.cz ukazuje, jak i malý e-shop může kopnout do copywriterské vrtule... a objednávky jen hrnou.

Btw dobré copy svědčí spousta recenzí a skoro 5,5 tisíce fanoušků na Facebooku. Tak na rybízí zdraví!


A ještě jedna poznámka:
Z tohohle příspěvku jsem neměla ani kapku... ale po tomhle článku mi napsali z Rybízáku, že mě berou jako copywritera. :)

Přečtěte si také:

 

Bylo by bláhové si myslet, že se náš nový copywriter rovnou pustí do psaní - ze všeho nejdřív totiž potřebuje získat souvislosti. Jak funguje firma a v čem je tak speciální? V čem je háček a kde to nejvíc vázne? Čeho vlastně chcete textem na webu dosáhnout (nebo jestli se na to teprv musí přijít)? Co všechno obsahuje váš dosavadní...

"Přihlaste si novinky z našeho webu." Nezní náhodou takhle váš subscribe box (takový to okýnko, kde se lidi upisují k vašemu newsletteru)? A jak ho dělat zábavnější a hlavně efektivnější, ať se Mailchimp prohýbá novými kontakty?