4. Kultura až na prvním místě
Kafe, které pěstuje a praží spokojený člověk. Kuchyně vyrobená z použitých PETek. Prvotřídní design od designérů, co dýchají pro svou firmu. A vy máte pocit, že tuhle firmu dělají uvědomělí fajn lidi.
Lekce copywritingu: Ujasněte si firemní hodnoty a prolínejte je v textu.
5. Mluvící hlavy
Do kolektivu vás vtáhnou fotkou a přímou řečí. Uvozovky nahoře a dole prostě dělají příběh. Přece si rádi přečtete názor designérů, proč tu novou sedačku vytvořili zrovna takhle.
IKEA nechce vypadat jako anonymní korporát, ale jako firma, pro kterou zaměstnanci dýchají a dělají skvělou práci. Podobnou strategii vidíme třeba u kosmetiky Lush, která na své kelímky lepí samolepky s obrázky svých zaměstnanců. Z českých zdrojů se mi vybavuje Albert magazín. Ten vkládá Zdeňkovi Pohlreichovi do úst přímé řeči, které pravděpodobně nikdy neřekl.
Lekce copywritingu: Dodejte své značce osobitost. Anonymita vám jen bere potřebné emoce.
+ Magazín místo reklamního letáku
Katalog IKEA není obyčejným letákem, ale "procházkou lidským životem". Od života singles, přes matky na mateřské, po rozvětvené rodiny.
Stejné je to s blogem. Ten nemá sloužit jako výkladní skříň obchodu, ale má pomoct zákazníkům. Naštěstí přibývá společností, co taky chápou princip firemního blogu, a mě ohromně baví sbírat příklady českých e-shopů, od kterých se učit. Několik hodně povedených webů rozebírám na praktickém kurzu Firemní blog: Jak začít, psát a vydržet, teď 7. září 2017 v Praze. Protože každý z nich má jinou cílovku, jinou strategii a zahrnuje několik formátů, které můžete přenést na váš vlastní blog.
Lekce copywritingu: Pište takový blog, který byste si chtěli sami číst.