Jak napsat inzerát: Inspirujte se copywritery

16.03.2017

"Prodám svou bílou německou přítelkyni..." Tak začínal inzerát, kterým jsme prodali myčku nádobí. Co bylo dál a jak to zabralo?

Je jedno, jestli pronajímáte AirBnB nebo hledáte nového zaměstnance. Napsat úspěšný inzerát zvládnete taky, ale potřebujete vědět jednu věc:

Základní pravidlo copywritingu "Piš pro zákazníky" platí i pro psaní inzerátu.

Příklady, kde to klaplo


Jak prodat (ne)obyčejné 3+1 

Tenhle inzerát obletěl český Internet a myslím, že právem! Smysl pro humor je osvěžující ozvlášť v realitách.

V inzerátu najdete komplet příběh. Otec od rodiny popisuje hnízdečko i lokalitu, kde bydlí on, trochu remcající manželka a dvě děti. Prostě česká klasika, se kterou se ztotožní každý, nebo ho to aspoň baví (do)číst. A protože člověk je homo sdílející, pošle odkaz kámošům.

Hele ty přece sháníš byt, čum na tohle!

Pronájem se spoustou podmínek a nevýhod

Hledali jsme na 3 měsíce mladýho člověka, se kterým budou vycházet naši dlouhodobí spolubydlící. Navíc do bytu, kterej není zrovna eňo ňuno. 


Lákala jsem na titulek (který je ve FB skupině nejvíc vidět a vzbuzuje pozornost), začala největšími prioritami a postupně je rozvíjela. Jazyk odpovídal tomu, že u nás doma se nebereme moc vážně, hledáme lidi se smyslem pro humor a důležitá je hlavně pohoda, klid a čistota. Všechno v textu popsané jsem taky nafotila (kromě spolubydlů). Celým inzerátem jsme tak odlákali lidi, kteří hledají moderní koupelnu, divoké party a přežít s nima je oříšek.

Výsledek? Během dvou dnů přišlo asi 10 zpráv, od lidí naladěných na stejnou notu. Vhodní kandidáti byli tři, klapla hned první prohlídka - klučina přišel předem rozhodnutej, že to bere.

Jen jednu věc bych udělala jinak. Zpětně bych ještě zdůraznila, že pronájem je JEN NA 3 MĚSÍCE a opravdu nemá smysl smlouvat. Protože polovina zájemců u nás hrozně chtěla bydlet, ale na furt.

Nabídka práce

Emoce, frázování a touha po kreativní práci. To je lahoda, když copywriterka hledá copywriterku...

Můj obdiv má také Notino, e-shop s kosmetikou a parfémy. Co všechno je na tom banneru dobře, jsem komentovala na Copy nebe a peklo.

Zapomenout na dynamický kolektiv a podobné bullshity radí taky Otto Copy ve článku Jak nepsat pracovní inzeráty. Zapáleného zaměstnance hledejte správnými slovy, jinak se vám bude hlásit spousta "odpadu".

Jo a ta myčka!

Na inzerát "Prodám svou bílou německou přítelkyni" kliklo dost lidí. Atmosféru loučení jsme naznačili náhledovou fotkou, kde přítel seděl vedle myčky se smutkem v očích. V záplavě nabídek na Sbazaru jsme se odlišili, a tak lidi klikali, jen aby tu kravinu dočetli.

Jednak věnovali víc pozornosti než ostatním nabídkám... jednak jsme se u psaní inzerátu dobře bavili. A hlavně to dopadlo dobře. Spotřebič sice neměl míry 90-60-90, ale bydlí už jinde.

Jak napsat text inzerátu?

  • Najdi místo, kde se zdržuje správná cílovka - Používá spíš Facebookové skupiny, nebo internetové bazary? Existují mezi nimi nějaké specializované? Jiné věci prodáte na sBazaru, jiné na Vinted...
  • Zaujmi fotkou a titulkem. Díky tomu lidé pronajímají byty na AirBnb. Ještě tam nejste? Dostanete 725 Kč na první ubytko, když se zaregistrujete přes tenhle odkaz  (a podpoříte tenhle web, ale to už vás asi moc netankuje...).
  • Zaujmi textem. Inzerát pak nevisí tři měsíce bez zájemce a taky vám nechodí hromada doplňujících dotazů. Prostě popište všechno - čím dražší věc, tím lepší popisek. Stojí vás to pár minut navíc.
  • Odraď textem. Hledáte spolubydlícího, co nekouří? Je na někoho je vaše kreativita až moc? Bezva! Díky textu se ozvou jen ti, se kterými najdete společnou řeč.

Čím zajímavější fotka a text, tím více pozornosti vám lidé věnují - aniž byste platili za topování. Pokud si za zviditelnění inzerátu přizaplatíte, se super textem se zájemce objeví bleskurychle.


Závěrem?

Dobrým textem v inzerátu si šetříte čas i nervy, tak ho neodbývejte. Při jeho psaní se vžijte do ideálního kupujícího, klidně si ho živě představte, jak váš inzerát čte a reaguje. Do popisu nacpěte co nejvíc. Zájemce určitě zajímá spousta faktů (míry, materiály...), ale také emoce, které se vážou k vaší nabídce. Třeba trochu vtipu nebo jak se mu bude žít v Záběhlicích.

Přečtěte si také:

Řada lidí má pocit, že zadara může makat jen student, sluníčkář nebo úplnej debil. Nejste ani jedno a dobrovolnictví vám přijde dost hippie? Tenhle článek je přímo pro vás.