Menu
Jasná navigace může vypadat jinak než Domů/E-shop/O nás/Kontakt. Kreativita se cení i tady, ale nejdůležitější je snadná pochopitelnost pro návštěvníka a SEO.
Inspirace
I do / I did / I am - bohužel už na neexistujícím webu, ale přišlo mi to geniální
Woox.cz - klidně si dovolil dát hardware do menu, protože tomu cílovka rozumí nebo přinejmenším bude zvědavá, co to je zas za kulišárnu
Slogan nebo motto
Krátce a jasně vyjádřit, co vlastně děláte a kdo jste. Aby si vás zapamatovali a věděli, v čem tkví vaše poselství. Nebo třeba jestli s váma bude prča.
InspiraceHouseofŘezáč.com - "Měníme chaos webů v pevný řád" Losekoot.cz - "Vidím svět ve větách"
Hanibal.cz - "Na hory a dál"
Kategorie a jejich popisky
Trénink ve slovech nadřazených zakoušejí obchody s potravinami on-line.
Inspirace
Zoot.cz - no jo, pořád propíraný e-shop a pořád dobrý
Kosik.cz - pro mě nejpřehlednější obchod s jídlem, tady nejde kliknout vedle
Popisky produktů/služeb
Všechny informace o velikosti, mírách, materiálu... ideálně zabalené do hezkých slov. Respektive v tónu komunikace, jak ji máte nastavenou.
Inspirace
Zoot.cz - spousta fotek, info od velikosti po materiál, k tomu trochu atmošky
WOOX.cz - držkatý copywriting neztrácí formu ani v popiscích
Econea.cz - buďte eko hrdinou, stačí malý krůček
Potvrzovací a chybové hlášky
"Děkujeme za odeslání objednávky..."
"Sakra, něco se porouchalo...."
Nenechte návštěvníka vyhnít a veďte ho slovem dál. V lepším případě bude pátrat sám ("Napíšou mi mail s číslem účtu, nebo si teď musím opsat údaje k platbě?").
V horším (a pravděpodobnějším) vás zavře a už na web nepřijde.
Buttony
"Přidat do košíku", "Odeslat"... Prostě tlačítka s naprosto jasným sdělením, aby to pochopil i debil.
Inspirace
Cvičky.cz - místo košíku mají krabici. Bohužel musíte nejdřív vybrat velikost.:/
Rohlik.cz - všechny buttony i prolinky mají na super místě
Blog
Obsah a články, které podpoří značku a ještě nasbírá klíčová slova po cestě.
Inspirace
TravelBible - pokud jste ještě nečetli, mají ukázku zdarma ke stažení
Naučmese - náhled do zákulisí a podpora značky. Srdíčka, sluníčka!
O nás
Dynamická firma a kvalitní služby šité na míru? To vem čert. Tady prozrazujete svoje hodnoty a proč děláte svoji práci.
Inspirace
Mulier - buď je milujete, nebo nenávidíte
Lush - jasná filozofie, která hypnotizuje nejen vegany a ekonácky
Kontakt
Otevírací hodiny, mapa a návod, jak se neztratit. Případně formulář.
Inspirace
Fisaf.cz - hned v(id)íte, na koho se obrátit
Holkanatext - jedno sólíčko si tu dám, že jo...
Pop-up okno
Takové to okno, co na vás vyskočí... a vy ho obvykle zavřete. Dobrá textace ale zabrání tomu, aby vaši návštěvníci zmáčkli křížek.
InspiraceKorálky.cz - slevě se nedá odolat
Clipsan.com - tady vám přihodí článek ke kafíčku a jinak nebudou otravovat
Feedo.cz - když jazyk webu huláká i z okna
Cookies "hlášení"
Používáním sušenek na webu souhlasíte s tím, že zjistíme velikost vašeho spodního prádla nebo že vám nestojí...
Inspirace
NordicDay - rádi povolíte sledování cookies, když vám to podají takhle něžně
AquaTravel - sledování cookies je neba a od podlahy se k tomu vyjádří :)
Povinné hlášení pro úřady
Jako živnostník/firma musíte mít na stránkách uvedené IČO (případně DIČ) a místo úřadu, kde jste vedení. Hodí se taky info, zda jste plátce DPH.
Inspirace
Ottocopy - můj platonický copyidol to božsky heknul
Holkanatext - ještě jedno sólíčko, které si nemůžu odpustit
Patička
Místo nudy praktické info, rozcestník a kontakt na sociální sítě (když už návštěvník došel na konec stránky a nic od vás nechce, aspoň na ten Fejsbůček se podívá).
Inspirace
VeseláTkanička.cz - tón komunikace tady prostě ladí!
Fler.cz - všechno potřebné info a navíc přehledně rozdělené
Favi.cz - vy už chcete jít? ale oni mají ještě appku a ještě jste neviděli ložnice...
A toho textu je ještě víc!
Zásah copywriter přesahuje i do dalších kanálů
- notifikační e-maily ("Děkujeme za registraci", "Ztracené heslo"..)
- newslettery ("Končí DNES: 50% sleva na školení Excelu")
- e-booky ("Stáhněte si zdarma 10 rad, jak ušetřit na energiích")
- sociální sítě (pokud jste holka na text a děláte i statusy...)
VERDIKT?
Hergot, je toho dost! Ale schopných copywriterů taky a já vám je chci ukázat. Takže se těšte na další články, kde se budu věnovat každé části webu, jako jsem to udělala u chybové hlášky.
Copywritingu zdar!
P.S. Líbilo? Sdílejte článek svým copyfriends!