Skromný web: 3 znaky, ze kterých p

28.10.2018

Podle několika znaků poznáte, že provozovatel webu má nejspíš nízké sebevědomí a své podnikání se bojí propagovat. Možná že i návštěvníci vašeho webu mají pocit, že s nimi hrajete na schovku.

Nečekejte grilování webů, které kulhají v copywritingu. Tímto článkem chci spíš poukázat na základní znaky, podle kterých poznáte skromný web a hlavně jeho skromného majitele.


) Bojíte se pochválit.

Češi trpí velkou skromností.

Vyrábíte nábytek, fotíte lidi nebo prodáváte sportovní vybavení... a správa webu nebo dokonce psaní berete jako nutnost. Já zase nedokážu vyladit epesní jablečno-skořicovou marmeládu nebo vyrobit krbová kamna.

Z textu poznáte, že potíž vyjádřit svoji výhodu, své k Pocit, aby se nevytahovali. Jenže taková skromnost na webu zabije jeho původní záměr - tedy propagaci.

+ okecáváte


+ mluvíte trpným rodem

Slohovky nás vycvičily, že slušná psaná komunikace se neobejde bez trpného rodu. Ten přitom patří pouze do akademické sféry, případně rozhodně ne na B2C (firma prodávající přímo jednotlivým zákazníkům). Školy nás absolutně nepřipravily na to, že psaný text by měl znít přirozeně, tak jako mluvíte. Pokud si přečtete nahlas text na svém webu a oklepete se z té strojenosti, je čas ho přepsat!

PŘÍKLAD, JAK NE

Tohle totálně obecné tvrzení byste mohli zkopírovat na každý druhý web. Není z něj jasné, v čem vynikáte, koho oslovujete a co je vaším záměrem. Následuící příklad jsem si vymyslela, nicméně podobnou verzi najdete pořád na řadě webových stránek.

Naše výrobky jsou vyráběny vždy z nejlepších dostupných surovin. Jedná se tak o čistě přírodní produkt. Naším cílem je, abyste z našich výrobků měli stejnou radost jako my.

PŘÍKLAD, JAK ANO

Zásuvky Mulier nejsou takoví sluníčkáři jako IKEA! Naopak se s ostrými lokty profilují tvrzením toho, čím nejsou. Možná vám to zní nabubřele, možná kontroverzně.... v pár větách ale naprosto jasně vyjádřili, co dělají a čím lákají svou cílovou skupinu.

zdroj: Mulier.cz
zdroj: Mulier.cz


Závěr: Tipy, jak dodat webu sebevědomí

Kromě výše uvedených Sedněte si s někým, komu důvěřujete (nebo si to aspoň představte) a zapište doslova to, co vás k vašemu podnikání napadne.

  1. Řekněte mu jednou větou, co děláte.
  2. Dodejte, na co si při podnikání potrpíte (pokud z vás lezou jen obecné fráze, zeptejte se opačně: Co vám v žádném případě nesmí přes práh).
  3. Zodpovězte, proč děláte to, co děláte. 

K odpovědím vás nemusí vést nutně copywriter, mohou padat rovnou z vás, když vy znáte svůj byznys nejlépe. Jen je potřeba se na něj podívat objektivněji a s nadhledem. Často ty nejlepší hlášky padají mimo kanclář... a třeba až po druhé sklence vína. :) 



Přečtěte si také:


Bylo by bláhové si myslet, že se náš nový copywriter rovnou pustí do psaní - ze všeho nejdřív totiž potřebuje získat souvislosti. Jak funguje firma a v čem je tak speciální? V čem je háček a kde to nejvíc vázne? Čeho vlastně chcete textem na webu dosáhnout (nebo jestli se na to teprv musí přijít)? Co všechno obsahuje váš dosavadní...

"Přihlaste si novinky z našeho webu." Nezní náhodou takhle váš subscribe box (takový to okýnko, kde se lidi upisují k vašemu newsletteru)? A jak ho dělat zábavnější a hlavně efektivnější, ať se Mailchimp prohýbá novými kontakty?